اگر از جمله افرادی هستید که مشکلات مویتان شما را وادار داشته تا به دنبال یک شامپوی گیاهی برای رفع مشکلات موی خود باشید، قطعا نام شامپو سبغ به گوشتان خورده است. و ممکن است برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید شامپو سبغ برایتان این سوالات پیش آمده باشد که شامپو سبغ چیست؟ و این شامپو چه مزایا و عوارضی دارد؟ و با وجود نمونه های فیک شامپو سبغ در بازار چطور می‌توان نمونه اصلی آن را تشخیص داد و خریداری کرد؟ و …

با وجود این سوالات و ابهامات و همچنین جهت راهنمایی شما در خصوص شامپو سبغ، در ادامه قصد داریم هر آنچه نیاز دارید بدانید که شامپو سبغ چیست و چه مزایایی برای موها دارد به شما بگوییم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

شامپو سبغ چیست؟

سالهاست شامپو ها در انواع مختلفی به تولید می‌رسند که هر کدام خواصیت و مزایای متفاوتی برای موها دارند و اکثرا با آنها آشنا هستید. به عنوان مثال شامپو های نرم کننده، شامپو های ضد ریزش، شامپو های تقویت کننده، شامپو های ضد شوره و …

یکی از ترند ترین سوالات مطرح روز برای بسیاری از افراد که مشکلات مویی دارند و نام شامپو سبغ را به تازگی شنیده اند، سوال شامپو سبغ چیست، می‌باشد.

شامپو سبغ یکی از شامپو های گیاهی است که ترکیبات و مواد تشکیل دهنده اصلی آن را برخی از گیاهان دارویی و طبی که در ادامه مقاله نام آنها را به شما خواهیم گفت، تشکیل می‌دهند.

شامپو سبغ مخصوص موهای چرب

شامپو سبغ پلاس 100% گیاهی حجم 250 گرم

در انواع مناسب برای موهای چرب، خشک و معمولی

باید اضافه کنیم، به دلیل اینکه شامپو سبغ اصل به خوبی توانسته رضایت افراد را جلب و همچنین مشکلات موی بسیاری از مردم سراسر ایران را رفع کند، متاسفانه عده ای از سودجویان یا افراد بدون سر رشته در عرصه تولید شامپو سبغ قدم گذاشته اند که منجر به تولید و پخش نمونه فیک این محصول در بازار شده اند، که نه تنها هیچ تاثیری در جلوگیری از مشکلات مویی ندارند، بلکه خرید را به جهت اینکه امکان تشخیص نمونه شامپو سبغ اصلی و تقلبی توسط مشتریان وجود ندارد، دشوار میکند. اما نگران نباشید. چرا که روش های خرید شامپو سبغ گیاهی اصل را نیز در ادامه به شما میگوییم.

خواص شگفت انگیز شامپو سبغ برای موها
خواص شگفت انگیز شامپو سبغ برای موها

آشنایی با انواع شامپو سبغ

شامپو سبغ اصل دارای مدل های مختلفی است که هر نوع آن برای یک نوع مو، مورد استفاده قرار میگیرد که آشنایی با آنها برای شما منجر به انتخاب دقیق محصولی متناسب با نوع موی شما می‌شود.

شامپو سبغ گیاهی معمولا در 3 نوع مناسب برای موهای چرب، برای موهای معمولی و برای موهای خشک به تولید می‌رسد.

با توجه به اینکه شامپو سبغ برای تنظیم چربی سر هم کاربرد دارد پس انتخاب نوع خشک برای افرادی که موهای چرب دارند میتواند از این عمل جلوگیری کند. پس حتما در زمان خرید شامپو سبغ اصل به این نکته دقت داشته باشید.

آشنایی با انواع شامپو سبغ
آشنایی با انواع شامپو سبغ

خواص و عوارض شامپو سبغ چیست؟

در قبل اشاره کردیم که سرشوی سبغ برای رفع مشکلات مویی تولید شده است. با توجه به این موضوع باید به صورت کلی دانست که خواص اصلی و عوارض شامپو سبغ چیست؟ در ادامه تمام خواص و عوارض این شامپو را شرح داده ایم.

  • مزایای استفاده از شامپو سبغ
  1. درمان ریزش مو
  2. رفع شوره سر
  3. رفع موخوره
  4. تنظیم چربی سر
  5. رفع شپش
  6. رفع قارچ
  7. تقویت کننده مو
  8. براق کننده مو
  9. پرپشت شدن موها
  10. رویش مجدد موهای ریخته شده
  11. مشکی شدن مجدد موهای سفید
  • عوارض استفاده از شامپو سبغ

با توجه به اینکه شامپو سبغ نوعی محصول گیاهی است، پس طبیعتا این محصول هیچگونه عوارضی برای پوست سر و موها نداشته و به عنوان محصولی تقویتی برای موها تولید شده است که با خاطری آسوده میتوانید نسبت به خرید شامپو سبغ چرب، معمولی و خشک از فروشگاه سورماتیک آن هم با ضمانت اصل و گیاهی بودن آن بپردازید.

خواص و عوارض شامپو سبغ چیست؟
خواص و عوارض شامپو سبغ چیست؟

نکات استفاده از شامپو سبغ چیست؟

از جمله سوالاتی که در مورد سرشوی سبغ مطرح می‌شود، این سوال است که نکات استفاده از شامپو سبغ چیست؟

طبیعی است که با یکبار مصرف از این شامپو و هر شامپوی دیگر نمیتوان مشکلات مویی را بر طرف کرد و حتما می‌بایست به صورت دوره ای و حداقل بین 6 الی 10 ماه از این شامپو استفاده کرد تا نتیجه نهایی حاصل شود.

از جمله نکات دیگری که باعث می‌شود روند اثر گذاری این محصول سریعتر شود، عدم استفاده از محصولات دیگر شیمیایی من جمله شامپو سر های صنعتی و معمولی است که اینها خود از عوامل به وجود آمدن مشکلات مویی و به خصوص ریزش مو به شمار می‌روند.

تکان دادن محصول قبل از مصرف و استفاده منظم و پیوسته از این محصول، از نکات قابل توجه دیگری هستند که در رفع مشکلات موی شما بی تاثیر نیستند.

نکات استفاده از شامپو سبغ چیست؟
نکات استفاده از شامپو سبغ چیست؟

ترکیبات شامپو سبغ چیست؟

همانطور که گفتیم، شامپو سبغ اصل با ترکیبات گیاهی طبیعی و مختلفی به تولید می‌رسد. اما ترکیبات شامپو سبغ اصل چیست؟ ترکیبات شامپو سبغ گیاهی عبارتند از موارد زیر:

  • سبوس برنج: موادی مانند سبوس برنج که حاوی ویتامین های گروه B است بهترین خوراکی برای درمان ریزش مو است. ویتامین B روند سوخت و ساز سلول های زنده پیاز مو را تحریک می کند و باعث تقویت و رشد مو می شود.ویتامین E موجود در سبوس برنج هم از ریزش و سفید شدن ناگهانی مو در سنین پایین و میانسالی جلوگیری می کند.
  • سدر: سدر برای کاهش و درمان شوره سر، پیچ خوردگی موها، تقویت ریشه و پوست مو، تقویت چشمگیر مو و رشد و بخشیدن نرمی و لطافت به موها بسیار موثر است.
  • زیتون: اگر در رابطه با زیتون و روغن آن کمی مطالعه کنید، خواهید دید که روغن زیتون برای همه چیز، از رشد مو، رفع خشکی و وز مو،  از بین بردن شوره سر، پیشگیری از ریزش مو، از بین بردن موخوره تا افزایش ضخامت مو، مفید است.
  • آویشن: آویشن نه تنها جلوی ریزش مو شدید را می گیرد بلکه به رویش مجدد آن نیز کمک شایانی می‌کند.
  • قهوه: قهوه نیز دارای خواصیت های مختلفی است که طبق تحقیقات در لطافت و درخشندگی مو، مشکی کردن مجدد موهای سفید، تقویت و رشد مو، بهبود بافت مو و جلوگیری از ریزش مو تاثیر گذار است.
  • حنا: از مهم ترین فواید حنا برای مو، بازگرداندن رطوبت از دست رفته مو و درمان شوره سر، افزایش سرعت رشد مو و تقویت آنها، درمان مشکلات پوست سر نظیر خارش، خشکی و جوش، درمان موخوره، جلوگیری از ریزش مو، نرم کننده طبیعی موها، کنترل چربی مو و افزایش حجم و پرپشت شدن موها می باشد.

ناگفته نماند برخی از شرکت‌ها به دلیل خواصیت های درمانی مشابه ترکیبات گیاهی با یکدیگر، از ترکیبات زیر نیز ممکن است در تولید شامپو سبغ استفاده کنند که این تنها وابسته به فرمولاسیون آن شرکت تولیدی به شمار می‌رود

  • بابونه: بابونه در تغذیه و جلوگیری از آسیب به مو، درخشندگی و براق کردن موها، نرم کردن مو ها، درمان خارش، رفع شوره و رفع پسوریازیس و اگزمای کف سر نقش موثری دارد.
  • گیاه دم اسبی: آنتی اکسیدان و سیلیکا هر دو ماده هایی هستند که برای رشد مو و رفع ریزش آنها ضروری می باشند و این دو ماده به صورت طبیعی در گیاه دم اسبی کشف شده اند.
  • شنبلیله: شنبلیله منبعی غنی از مواد معدنی است که در درمان ریزش مو، شوره سر، برطرف کردن خشکی پوست سر و موها، درخشش موها، طاسی و کم پشتی مو استفاده می شود و با خواصیت آبرسانی، ریشه ها یا فولیکول های مو را تقویت می کند.
  • روغن اسپند: خواص روغن اسپند موجب درمان ریزش مو، رفع شپش، پاکسازی پوست سر، افزایش گردن خون در سر و رفع خارش پوست سر می‌شود. این روغن به تثبیت رنگ موها کمک کرده و همچنین از سفید شدن موها نیز جلوگیری می‌کند.
  • روغن رزماری: با وجود روغن رزماری در این شامپو، مو طراوت خود را بدست آورده و ریزش مو به حداقل خواهد رسید.
  • هلیله: هلیله نیز باعث افزایش گردش جریان خون در سر می‌شود و با تقویت ریشه مو از ریزش مو‌ جلوگیری کرده و موجب پر پشت شدن مو‌ها می‌شود.
  • سیاه دانه: سیاه دانه با دارا بودن آنتی باکتریال،آنتی اکسیدان، خواصیت ضد قارچ و ضد التهاب به مواردی مانند شوره سر با مرطوب نگه داشتن پوست سر، به حفظ سلامت پوست سر کمک می کند.
  • روغن بادام تلخ: روغن بادام تلخ نیز دارای خواص متعددی است که فواید آن پیشگیری از ریزش مو، خشکی و شوره سر است.
  • گزنه: استفاده از عصاره گیاه گزنه در تونیک مو و محصولاتی که برای ریزش مو تولید می‌شوند امری متداول است زیرا ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف موجود در این گیاه، به شکلی مؤثر در جلوگیری از ریزش موی سر و رشد آن‌ها نقش دارند.
  • ریشه بابا آدم: جلوگیری از ریزش مو، درمان شوره، نرم کننده خانگی مو، درمان مشکلات پوست سر و محکم کردن ریشه مو از خواص با ارزش این گیاه هستند.
  • اسطوخودوس: اسطوخودوس نیز دارای خواص مفید بسیاری است که برخی از آنها شامل کمک به رشد مو و جلوگیری و از بین بردن شپش های سر هستند.
  • روغن نارگیل: روغن نارگیل حاوی ویتامین های مختلفی است که در ترمیم موهای آسیب دیده، بلند شدن موها، زیبایی و درخشش موها، درمان ریز مو و درمان شوره سر تاثیر بسزایی دارد.
  • روغن آمله: درواقع روغن آمله برای پوست یک مرطوب‌کننده و نرم‌کننده طبیعی محسوب می‌شود اما در کنار این خاصیت، دارای ویژگی درمان آلویسی یا ریزش مو نیز می‌باشد.

سازنده اصلی شامپو سبغ کیست و نمونه اصلی آن را از کجا تهیه کنیم؟

قطعا شما هم برای مشکلاتی که برای موهای خود داشته اید انواع شامپو ها را مورد بررسی و استفاده قرار داده اید تا بلکه نتیجه ای حاصل شود. اما در صورتی که شامپو سبغ اصل را با توجه و رعایت تمام مواردی که در این مقاله به شما گفته ایم استفاده کنید، قطعا شما نیز نتیجه مطلوبی از این سرشوی گیاهی خواهید گرفت.

همانطور که در قبل هم گفتیم، شامپو سبغ را تولید کنندگان مختلفی از سراسر کشور به تولید می‌رسانند که در میان آنها معدود شرکت هایی هستند که نمونه اصلی آن را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. با توجه به این موضوع دقت داشته باشید که حتما نوع اصلی این شامپو را تهیه کنید.

همچنین معروفترین شامپو سبغ، شامپو سبغ اصل مشهد ‌می‌باشد که فروشگاه سورماتیک با اطمینان کامل از صحت کیفیت و اصالت این محصول گیاهی را با ضمانت و به صورت عمده و جزئی به مشتریان سراسر کشور عرضه میکند و توانسته رضایت مشتریان شامپو سبغ بسیاری از سراسر کشور را کسب کند.

سازنده اصلی شامپو سبغ کیست و نمونه اصلی آن را از کجا تهیه کنیم؟
سازنده اصلی شامپو سبغ کیست و نمونه اصلی آن را از کجا تهیه کنیم؟

شامپو سبغ اصل چه رنگی است و اصل و فیک آن چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

از دیگر سوالات رایجی که در رابطه با شامپو سبغ اصل مطرح می‌شود این سوال می‌باشد که شامپو سبغ اصل چه رنگی است؟ باید بدانید این شامپو همانطور که در عکس شامپو سبغ اصلی نیز مشخص است، معمولا دارای دو رنگ زیتونی و قهوه ای است.

همچنین در نوع اصلی این محصول گیاهان استفاده شده در ترکیب آن، از بیرون بطری شفاف شامپو کاملا قابل مشاهده هستند و در صورتی که شامپو چندین ساعت به صورت ثابت در جایی قرار داده شود ترکیبات گیاهی آن به صورت کامل ته نشین می‌شوند.

همچنین از تفاوت های شامپو سبغ اصل گیاهی با شامپو سبغ تقلبی، می‌توان به غلظت و رایحه آن اشاره داشت. در نوع اصلی غلظت شامپو سبغ نسبتا بالا می‌باشد، اما در نوع فیک آن طبیعی است که محصول حالتی آبکی داشته و غلظت بالایی نداشته باشد. همچنین شامپو سبغ اصل دارای رایحه ای متشکل از گیاهان مورد استفاده شده در خود را دارد، که معمولا به دلیل رایحه نسبتا تند گیاه حنا، بوی گیاه حنا بیشتر به مشام می‌رسد.

شامپو سبغ اصل چه رنگی است و اصل و فیک آن چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
شامپو سبغ اصل چه رنگی است و اصل و فیک آن چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

تاریخ انقضاء شامپو سبغ چه مدت است؟

نهایی ترین سوالی که توسط اکثر مشتریان شامپو سبغ پرسیده می‌شود، تاریخ انقضای این شامپوی گیاهی است. شامپو سبغ مشهد با وجود اینکه یک محصول کاملا گیاهی است، اما با توجه به آنالیز هایی که در آزمایشگاه از آن گرفته شده نشان می‌دهد تا 6 الی 9 ماه امکان مصرف داشته و بعد از گذشت این مدت منقضی می‌شود.

اما با توجه به حجم 250 سی سی که این شامپو دارد، نهایتا 6 الی 1 سال دست مصرف کننده مانده و پیش از زمان مقرر به پایان می‌رسد.

در پایان امیدواریم که نهایت بهره را از این مقاله برده باشید و چنانچه نظراتی در رابطه با شامپو سبغ دارید می‌توانید آن را در بخش نظرات بنویسید.